HIQ
Med över 1900 medarbetare är HiQ ett av marknadens skarpaste IT-konsultbolag. Men med den snabba tillväxten har behovet av en tydlig strategi, position och identitet som bättre speglade företaget. Den nya positionen, "Headquarters of Tech," placerar HiQ i framkant av industrin. HiQ är en smältdegel av kreativitet, teknik och människor. Den visuella identiteten kombinerar moderna, tekniska element med lekfulla, mänskliga inslag för att skapa en helhet som fångar HiQ själ.
Key Infomation
Client
HiQ
Year
2024
Scope
Brand strategy, Brand platform, Visual identity, Messaging guide and Web design

Challenge
Att ena HiQs stora och mångsidiga organisation med en uttrycksfull identitet som balanserar kreativitet och professionalism, och samlar alla under en gemensam framtidsvision.




.png)
Solution
Vi positionerade HIQ som “Headquarters of Tech” – en dynamisk hub där tech och kreativitet möts. Denna identitet fångar företagets roll som en smältdegel för banbrytande idéer och speglar den energi och innovation som kännetecknar HIQ.



“
Vi valde Singular Studios för de var absolut starkast på varumärkesidentitet och varumärkesstrategi. De är ju supertunga inom det, så att det var ett ganska enkelt val för oss. Dessutom spelade personkemin in, de är väldigt trevliga och gav oss en bra känsla redan vid första mötet.