Evli

Den anrika finska förmögenhetsförvaltaren Evli behövde uppdatera sin identitet, för att tydliggöra sin nya varumärkespositionering.
Key Infomation
Client
Evli
Year
2022
Scope
Visual Identity, Touch-point Design
Challenge
Den visuella identiteten måste spegla Evli's värderingar och kännas modern för att attrahera nya talanger. Men utan att tappa Evlis själ och den starka igenkänningen på marknaden.
Solution
Evli's blå huvudfärg behålls, men har uppdaterats för att kännas mer modern och skapa mer kontrast tillsammans med palettens nya varmare färger. Logotypen har förnyats för att bli ännu mer distinkt och skalas bättre digitalt i alla format. Bildspråket ger en varm, nordisk och naturlig känsla. Grafiska element strukturerar innehållet, vägleder användaren och skapar en känsla av stabilitet.
Nyckeln var att hitta rätt nivå av förändring när vi skapade det nya, utvecklade visuella uttrycket och identiteten för Evli. Vi ville ge varumärket ny energi och modernisera det, men utan att förlora själen och igenkänningen.
Axel Livijn Carlman, Art Director & Designer, Singular Studios