Vad vi gör för våra kunder

Vi hjälper varumärken att växa med singulär tydlighet

Sammanslagning av varumärken
När två eller fler företag slås samman finns det några viktiga faktorer att tänka på för varumärket: att behålla så mycket varumärkeskapital som möjligt samtidigt som en enhetlig, ny eller uppdaterad identitet skapas. Det är också viktigt att ha en tydlig kommunikationsstrategi och att integrera kulturerna på ett bra sätt. Vi hjälper till att välja rätt varumärkesstrategi och stöder hela vägen från utvärdering till implementering av ett starkt och enat varumärke.
Skapande av nytt varumärke
När ett nytt varumärke behöver skapas är det många aspekter att ta hänsyn till. Ett namn behövs, som kommunicerar rätt saker, är enkelt att komma ihåg och möjligt att skydda juridiskt. Det behöver också ges en visuell form och introduceras på marknaden. Vi hjälper dig hela vägen – från analys och positionering till namngivning, visuell identitet och lansering.
Förnya ett varumärke
Ett varumärke kan ofta hamna i en situation där man behöver ny energi och förtydliga det man står för, utan att helt byta position på marknaden. En sådan typ av förnyelse startar alltid med en analys av varumärkets situation kopplat till de affärsmål och förändringar som verksamheten står inför. Analysen mynnar ut i en tydlig bild av vad som behöver förändras, vilket ofta handlar om en utveckling av erbjudandet, strategiska budskap och visuella identitet. Allt för att sedan kunna växa med förnyad relevans under många år framöver.
Förflytta ett varumärke
När ett varumärke har stagnerat, eller när större förändringar skett i omvärlden, kan man behöva en omstart för att definiera vem man är och vart man är på väg. Kort sagt en förflyttning av varumärket för att driva ny tillväxt. Då handlar det om analysera förändringar i marknaden, förstå nya konsumentbeteende och kartlägga nya trender. Vi hjälper till hela vägen från att definiera utmaningen, identifiera en väg framåt och förflytta varumärket så att det möter de nya förutsättningarna.
Expansion av varumärke
När man planerar expansion in i angränsade produktområden eller marknader, behövs en varumärkesstrategi som stödjer detta. Ska det befintliga varumärket användas, bör man skapa ett undervarumärke eller krävs ett helt nytt fristående varumärke? Vi hjälper till att skapa en varumärkesstrategi som skapar bästa möjliga förutsättningar för framgång och som hittar rätt balans mellan konsolidering och spets.
Kontakt

Vad behöver du hjälp med?

Berätta om dig själv: